Απολογισμός Δ.Σ. για το έτος 2007-08

Κορυδαλλός 25-11-2008
 Απολογισμός Δ.Σ. για το έτος 2007-08

Συνάδελφοι,

 

Η συνδικαλιστική χρονιά που ολοκληρώνεται με τη σημερινή Γ.Σ. της ΕΛΜΕ και τις εκλογές της Πέμπτης 27 Νοεμβρίου 2008, χαρακτηρίστηκε από την προσπάθεια των μελών του Δ.Σ. να κατοχυρώσουν τις λειτουργίες της νέας ΕΛΜΕ σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο.

 

Συνάδελφοι,

 

Βιώνουμε μια συγκυρία, που το διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα με ευθύνη των κυβερνήσεων χρεωκόπησε. Η έλλειψη ελέγχων και ο προσανατολισμός των προϊόντων του κεφαλαίου σε εικονικές επενδύσεις, οδήγησαν τα πράγματα σε ζημία των εργαζομένων και της κοινωνίας. Και αντί το σύστημα αυτό, να χρεωθεί τις ζημίες από την αλόγιστη διαχείριση που έκανε, καλούνται οι εργαζόμενοι και οι κοινωνίες να πληρώσουν και απ’ ότι φαίνεται θα πληρώσουν τις συνέπειες.

Ήδη με το νέο συνταξιοδοτικό οι συντάξεις είναι πολύ μικρότερες και αργούν να εκδοθούν, ενώ τα χρήματα του εφ’ άπαξ εκτιμάται πως θα καταβάλλονται στους δικαιούχους με καθυστέρηση ετών. Υπολογίζεται πως οι χρηματοδοτήσεις από την Ε.Ε. προς τη χώρα μας, δεν είναι πλέον ικανές να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα της οικονομίας και της εργασίας.

Από την άλλη μεριά ο προϋπολογισμός για το 2009 που κατατέθηκε, έχει ακόμα μικρότερες δαπάνες για την παιδεία, την υγεία και τις δημόσιες επενδύσεις. Οι αυξημένοι φόροι κατά 7,8 δις € δίνουν τη χαριστική βολή στους μισθωτούς και συνταξιούχους. Το αμέσως προσεχές μέλλον είναι το δυσκολότερο που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, με ευθύνη των κυβερνώντων οι οποίοι ασχολούνται με την επικοινωνιακή αντιμετώπιση των προβλημάτων ενώ τα σκάνδαλα τύπου Βατοπεδίου προκαλούν την κοινωνία και τους πολίτες.

 

Συνάδελφοι,

  

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, κατέβαλε προσπάθεια σε συναντήσεις που είχε με το ΔΣ της ΟΛΜΕ για την επίλυση των επιφυλάξεων που προβάλλονται από ορισμένα άτομα του Κορυδαλλού και της ΕΛΜΕ Πειραιά, αλλά η ΟΛΜΕ ανέβαλε την αντιμετώπιση του θέματος. Το γεγονός ότι η πρωτόδικη απόφαση δικαιώνει τους καθηγητές των σχολείων του Κορυδαλλού, μας αρκεί μέχρις ότου η ΟΛΜΕ αναλάβει τις ευθύνες της. Η εκδίκαση της έφεσης που έχει κάνει η ΕΛΜΕ Πειραιά ύστερα από τρεις (3) συνεχείς αναβολές θα εκδικαστεί στις 5–02–2009. Μέχρι τότε ισχύει η πρωτόδικη απόφαση η οποία δικαιώνει την ΕΛΜΕ Κορυδαλλού.

         

Η σχολική χρονιά ξεκίνησε φέτος με όλα τα σχολεία του Κορυδαλλού σε πρωινό ωράριο λειτουργίας. Το γεγονός αυτό αν και ήταν η βασική μας επιδίωξη εδώ και χρόνια δεν έλυσε όλα τα προβλήματα. Υπάρχουν σχολεία που ασφυκτιούν (8ο Γυμνάσιο – 4ο & 5ο Γυμνάσιο, 3ο Λύκειο) καθώς και προβλήματα συστεγάσεων που πρέπει να λυθούν.

Στην κατεύθυνση αυτή, το ΔΣ και ο εκπρόσωπός της ΕΛΜΕ στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας σε συναντήσεις με το Δήμο Κορυδαλλού άσκησαν πίεση για την επιτάχυνση εργασιών και διευθετήσεων των χώρων των σχολείων.

 

Συμμετείχαμε για την ανάδειξη των προβλημάτων της παιδείας στη διάρκεια των κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας της δευτεροβάθμιας και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο των δράσεων και κινητοποιήσεων της ΟΛΜΕ.

 

Το Δ.Σ. πραγματοποίησε την ενημέρωση των συναδέλφων εκδίδοντας πέντε (5) ενημερωτικά δελτία και διακινώντας τις ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ με κάθε τρόπο (μέσω των θυρίδων ή ηλεκτρονικά).

Συμμετείχε στις Γ.Σ. των προέδρων των ΕΛΜΕ με δικαίωμα λόγου και όχι ψήφου μέχρι την οριστική εγγραφή στην ΟΛΜΕ, μεταφέροντας και καταθέτοντας τις αποφάσεις των συναδέλφων.

 

Για τα τοπικά και γενικότερου ενδιαφέροντος θέματα.

 

Το Δ.Σ. Συγκροτήθηκε σε σώμα μετά τις εκλογές του Δεκεμβρίου 2007 με την παρακάτω σύνθεση :

Πρόεδρος : Νίκος Καλογερόπουλος, Αντιπρόεδρος : Κώστας Κρανίου

Γ.Γραμματέας : Τάσος Πετρουτσάς ,Ταμίας : Θανάσης Αθανασάκος

Οργ. Γραμματέας : Μαρία Μπαρούμα Μέλη : Γιώργος Στεφανίδης και Δημήτρης Παναγόπουλος.

 

Το Δ.Σ. πραγματοποίησε τις παρακάτω συναντήσεις :

 

  1. 1)με την προϊσταμένη του 2ου Γραφείου Δ.Ε. Πειραιά.
  2. 2)με Τον Δήμαρχο Κορυδαλλού.
  3. 3)με τον πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας.
  4. 4)με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.

 

Στις επισκέψεις αυτές το Δ.Σ. ανέπτυξε τις θέσεις του κυρίως για την καλύτερη λειτουργία των σχολείων, για την ανάγκη αποτελεσματικότερης υποστήριξης των σχολείων καθώς και για την πρόθεσή του να βοηθήσει, όπου απαιτείται, για την επίλυση λειτουργικών προβλημάτων των σχολείων.

Η στέγαση σχολείων σε υποβαθμισμένους χώρους (όπως πχ το 8ο Γυμνάσιο) και τα προβλήματα λειτουργίας λόγω συστέγασης και χρήσης χώρων (πχ 3ο Λύκειο και ΙΕΚ 4ο & 5ο Γυμνάσιο, χώροι εγκατάστασης για το ΕΠΑΛ το ΣΕΚ και την ΕΠΑΣ στο νέο κτίριο ) ήταν προβλήματα που το ΔΣ της ΕΛΜΕ έθεσε στη ΔΕΠ και σε κάθε αρμόδιο.

Οι δυσκολίες που προκαλούνται στις παραπάνω περιπτώσεις δεν είναι μόνο μη αποδεκτές από τους εκπαιδευτικούς (ιδιαίτερα όταν είναι ακατάλληλοι οι εργασιακοί χώροι), αλλά έχει σοβαρές επιπτώσεις στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία, στους μαθητές και τις μαθήτριες, υποβαθμίζοντας κάθε προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Απαίτησή μας είναι τα σχολεία να είναι σύγχρονα λειτουργικά και με όλους τους απαραίτητους χώρους.

Είναι γνωστό ότι στην περιοχή του Κορυδαλλού οι υποδομές (κτιριακές, εργαστήρια, ΣΕΚ) για την Τεχνική εκπαίδευση χρόνια τώρα, ήσαν υποβαθμισμένες και διάσπαρτες. Ο καινούργιος χρόνος ξεκίνησε με τη χρήση των νέων εγκαταστάσεων για το ΕΠΑΛ την ΕΠΑΣ και το ΣΕΚ Κορυδαλλού οι υποδομές των οποίων πιστεύουμε παρά τις πρόσκαιρες δυσκολίες πως θα αξιοποιηθούν προς όφελος των μαθητών και των συναδέλφων.

Στη ΔΕΠ Κορυδαλλού συμμετείχαν οι συνάδελφοι : Δημήτρης Παναγόπουλος (τακτικό μέλος) και ο Γρηγόρης Φιντάνης (αναπληρωματικό μέλος) και σε εβδομαδιαίες συναντήσεις με το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ενημέρωναν για τα θέματα και τις αποφάσεις της ΔΕΠ.

Το Δ.Σ. εξέδωσε πέντε (5) ενημερωτικά φυλλάδια καλύπτοντας ενημερωτικά τα ζητήματα της σχολικής χρονιάς. Επιπλέον στις επισκέψεις του στα σχολεία τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ εκτός από την καταγραφή των προβλημάτων, ενημέρωσαν τους συναδέλφους για τα τρέχοντα θέματα της εκπαίδευσης και για τις δυσμενείς επιπτώσεις των αλλαγών που προωθούνται από την κυβέρνηση στο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό ζήτημα. Κάλεσε και καλεί τους συναδέλφους να συσπειρωθούν γύρω από την ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ και με τη συμμετοχή τους να δίνουν κάθε φορά την πρέπουσα απάντηση στις αποφάσεις της πολιτείας που βλάπτουν τα συμφέροντα του κλάδου.

 

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με καθυστερήσεις στην παράδοση των βιβλίων, ιδιαίτερα των νέων βιβλίων, με καθυστερήσεις στις τοποθετήσεις καθηγητών στα σχολεία (στην Τεχνική εκπαίδευση έμεινε ακάλυπτος μεγάλος αριθμός ωρών για μεγάλο διάστημα) αλλά και σε Λύκεια και Γυμνάσια άργησαν να ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις.

Αν τα παραπάνω συνδυαστούν με το φαινόμενο των καταλήψεων των σχολείων, η υποβάθμιση του Δημόσιου σχολείου και των λειτουργιών του «εμπεδώνεται» στην κοινωνία. Η απαξίωση του Δημόσιου σχολείου συμπαρασύρει μαζί της και τη δική μας απαξίωση. Έτσι κάμπτονται οι αντιστάσεις και γίνεται πιο εύκολη η παράδοση της Δημόσιας Εκπαίδευσης στα ιδιωτικά συμφέροντα.

 

 

Συνάδελφοι,

 

Σε ενημερωτικό μας δελτίο, είχαμε επισημάνει πως ο Νόμος 3467/06 για την «επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης» πλήττει τους εκπαιδευτικούς θεσμούς, προωθεί αντί να αποτρέπει την κομματοκρατία και τις «πελατειακές σχέσεις» και απαξιώνει το εκπαιδευτικό λειτούργημα. Η λειτουργία των αιρετών εκπροσώπων μας στο ΠΥΣΔΕ επιβεβαίωσε τα παραπάνω. Οι συνάδελφοι με τη μικρή τους συμμετοχή στις πρόσφατες εκλογές των υπηρεσιακών συμβουλίων έστειλαν μήνυμα διαμαρτυρίας στη Διοίκηση. Δυστυχώς όμως η Διοίκηση δεν ασχολείται με τα πραγματικά προβλήματα των συναδέλφων παρά μόνο έχει μετατραπεί σε έναν γραφειοκρατικό μηχανισμό εξυπηρέτησης ημετέρων.

 

Συνάδελφοι

 

Ανταποκριθήκαμε σαν ΕΛΜΕ στις προσκλήσεις σχολείων για την αντιμετώπιση διαφόρων προβλημάτων. H δράση του Δ.Σ. κινήθηκε στα συνηθισμένα επίπεδα και πλαίσια. Οι χρόνιες ανεπάρκειες της πολιτείας και της διοίκησης στο κεντρικό, στο περιφερειακό και στο τοπικό επίπεδο, μας έκανε να συνδιαλεγόμαστε για αυτονόητα πράγματα, λειτουργίες και υποχρεώσεις τους. Έτσι ολόκληρος ο διαθέσιμος χρόνος χρησιμοποιήθηκε για τα τρέχοντα ζητήματα.

 

Φαίνεται πως η λύση των προβλημάτων, απαιτεί τη δική μας ενεργό συμμετοχή και παρέμβαση. Η δική μας συμμετοχή στις λειτουργίες της τοπικής ΕΛΜΕ, ας είναι το πρώτο βήμα για βελτίωση των συνθηκών στα σχολεία του Κορυδαλλού.

Χρέος μας είναι να διαφυλάξουμε την ανεξαρτησία, τον αδέσμευτο και τον ακηδεμόνευτο χαρακτήρα που πρέπει να έχει ο συνδικαλισμός.

 
 
Το Δ.Σ.

Σχετικές δημοσιεύσεις